طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی و طلاق توافقی با بهترین وکیل دادگستری

طلاق توافقی

بهترین وکیل طلاق توافقی و طلاق توافقی با بهترین وکیل دادگستری

شرایط طلاق توافقی

 

هم اکنون به علت سختی هایی که شروط طلاق توافقی اعمال شده است در فرم اصرار زوجین به اجرا طلاق توافقی و اجرا آن در مدت وقت کوتاه و طلاق سریع و اجرا طلاق فوری، عالی است که زوجین اجرا  پرونده و تشریفات طلاق توافقی را به یک و یا دو وکیل حرفه ای طلاق توافقی بسپارند.

در غیر این فرم و اگر خود زوجین شخصاً و بدون گرفتن یا شماوره با وکیل نیت دارند طی مراحل را داشته باشند، بایست بدانند که مراحل طلاق توافقی حدود چهار ماه وقت میبرد.


وقت طولانی اجرا طلاق توافقی در اصل هم که طلاق توسط یک یا دو وکیل غیر حرفه ای و کم خبرت اجرا می شود هم مصداق دارد.

لازم نیست برای اجرا طلاق توافقی عملا دو وکیل برای انجام کار وجود داشته باشد و هر زوجین وکیل داشته باشند گاهی به ادله ها گوناگون یکی از زوجین اصرار داشته و تصمیم می گیرد که برای اجرا طلاق توافقی وکیل داشته باشد، و کار خود را به یک وکیل حرفه ای و کاربلد طلاق توافقی بدهند، و از سوی دیگر به جای اینکه کار طلاق را به یک وکیل دادگستری واگذار کند.


هم اکنون به برای شروط و  لزوما که تشکیل شده آیین نامه های ویژه ای برای اجرا شدن و مطرح نمودن طلاق توافقی در دادسرا به طبق بخشنامه از سوی قوه قضائیه لازم دانسته شده و تقریباً می توان گفت این بخشنامه در سراسر ایران اجرا می شود و آن عبارت است.


از اجباری شدن مشاوره و غربالگری قبل از طلاق که دوجانب بایست خود شخصاً در این جلسات شرکت نموده و در پایان دوره گواهی لازم را اخذ نموده و خلال ثبت دادخواست طلاق توافقی آن گواهی را جهت عرضه به دفتر خدمات قضایی و دادسرا خانواده به همراه داشته باشند.


شایان به بیان است وکلای ما در دفتر گروه وکلای آریا دادیار طلاق توافقی را بدون طی این مرحله و در سریعترین وقت و بدون درگیری زوجین در پروسه و آیین نامه های طلاق اجرا می دهند. 


در صورتی که یکی از زوجه و شوهر برای اجرا طلاق توافقی به دیگری نمایندگی بدهد و یا هر دوی آنها به وکیل دادگستری نمایندگی بدهند، وجود وکالتنامه طلاق هم لازم است این مورد بخصوص در فرضی متداول است که زوجه یا شوهر یا هر دو خارج از ایران ساکن باشند.

 بعد از طلاق توافقی نظیر همه انواع طلاق، زوجه و شوهر بایست به تعبیر قانونگذار ضابطه مدنی در ماده 1151 سه طهر ( حدود سه ماه 10 روز ) عده نگه دارند.


به جهت بائن بودن طلاق توافقی همان طور که بیان شد قابل رجوع نیست با این وجود اگر زوجه به مابذل (مال یا مهریه که بخشیده شده) رجوع کند زوج اینگونه می توان به طلاق رجوع کند.


به عبارت دیگر برای رجوع به طلاق توافقی سه ماه وقت وجود دارد.


هنگامی که موکلین گرامی اصرار به اطلاع از شروط طلاق توافقی و اجرا آن در شورت ترین وقت محتمل را داشته باشند این امکان وجود دارد که دفتر نمایندگی ما و وکلای با خبرت طلاق توافقی این دفتر نمایندگی بتواند حدوداً طی مدت وقت 20 روز پروسه طلاق توافقی را بدون حضور زوجین و بدون نیاز به کلاسهای مشاوره به اجرا برسانند.


دفتر نمایندگی ما با خبرت طولانی در زمینه اجرا طلاق توافقی ایرانیان مقیم خارج از مملکت، در عرضه خدمات طلاق سریع و طلاق فوری و بدون نیاز به حضور و مراجعه این عزیزان به ایران، پیشرو بوده و توانایی پیشینه طولانی است.

مراحل طلاق توافقی، در ضابطه حمایت از خانواده مصوب 1391 تابع قواعد خاص ای است که آن را از سایر انواع طلاق مجزا می کند .


مطابق این ضابطه ، در تمامی موارد طلاق بجز طلاق توافقی ، زوجین بایست توسط دادسرا به داوری واگذار شوند . مثلا در طلاق از طرف زوجه و طلاق از طرف زوج ، زوجین به داوری واگذار داده می شوند و دادسرا پس از بررسی عقیده داوران حکم دادگاه صادر می کند .


لذا از آنجا که در طلاق توافقی ، نیازی به مراجعه به داوری نوجود دارد، می توان گفت که مراحل طلاق توافقی به شرح زیر وجود دارد:


مرحله اول طلاق توافقی: مراجعه به کانونها مشاوره خانواده بهزیستی


بنابر اعلام دادگستری کل استان تهران از آذر ماه 97، ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، صرفا با عرضه گواهی فقدان انصراف از طلاق که توسط کانونها مشاوره خانواده بهزیستی صادر گردیده، امکان پذیر وجود دارد. زوجین، برای اخذ نوبت مشاوره آغاز بایست در سامانه تصمیم طلاق ثبت نام کرده و سپس روز ، ساعت و مرکز مشاوره را در این سامانه انتخاب کنند . شایان به بیان است که فقدان حضور زوجین در مشاوره طلاق تبعاتی اینگونه دارد که در مقاله ای جداگانه به آن پرداخته شده است .


مرحله دوم طلاق توافقی: ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

پس از اجرا مراحل مشاوره و اصدار گواهی فقدان انصراف از طلاق توسط یکی از این کانونها، زوجین یا وکیل آن ها بایست با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، عمل به ثبت دادخواست طلاق توافقی نمایند. پس از ثبت دادخواست طلاق توافقی، دادخواست از طریق دفتر خدمات قضایی برای دادسرا مربوطه ارسال گردیده که توسط واحد واگذار آن مجتمع قضایی به یکی از ناحیه ارسال می گردد.


مرحله سوم طلاق توافقی: حضور در نشست بررسی و اصدار حکم دادگاه طلاق توافقی

با وصول پرونده به زمینه، زمینه مربوطه عمل به تعیین وقت نشست بررسی طلاق توافقی کرده و این وقت بررسی به دوجانب ابلاغ می گردد. در نشست بررسی طلاق توافقی، قاضی با بررسی عقیده کارشناس مشاوره و با در عقیده گرفتن توافقات دوجانب، عمل به اصدار گواهی فقدان امکان سازش یا همان حکم دادگاه طلاق توافقی می کند.


مرحله چهارم طلاق توافقی: حضور در دفترخانه طلاق و اجرای صیغه طلاق


پس از اصدار حکم دادگاه طلاق توافقی که گواهی فقدان امکان سازش نامیده می شود، از آنجا که این طلاق با توافق بوده و معمولا اینگونه زوجین با توافق، حق تجدید عقیده خواهی و فرجام خواهی خود را اسقاط می کنند، زوجین بایست این گواهی را تا سه ماه از تاریخ اصدار، به دفاتر ثبت طلاق برده و اجرای صیغه طلاق و ثبت آن را تقاضا کنند . در این نوع از طلاق ، دوجانب بایستی حتما در دفترخانه حاضر باشند تا طلاق ثبت شود . یعنی فقدان حضور یکی از دوجانب در دفترخانه برای ثبت طلاق توافقی ، مانع از اجرا طلاق توافقی خواهد شد .

طلاق توافقی چیست؟

آن چه در این محتوا به آن می پردازیم مساله طلاق توافقی در کرج است.  مبحثی که متأسفانه اخیراً در جامعه رواج پیدا کرده است و یکی از نقاط ضعف آن همچنبن این است که خیلی از زوجین آگاهی کامل از آن نداشته و حق و حقوقی فراوان، از آن ها در این زمینه تباه میشود.


شما برای هر کار حقوقی، ضروری است که حتما با یک وکیل آگاه به آن کار مشاوره کنید تا مسیر درستی را بپیمایید و حق از شما تباه نشود، حال مساله طلاق توافقی همچنبن از این محدوده خارج نخواهد بود و اگر شما قرار است برای این کار عمل کنید، حتما واجب است که از یک وکیل خانواده خبره و حرفه ای کمک بگیرید.


از آن جایی که این کار بسیار دشوار است، هیچگاه بدون دادهها قبلی بدان عمل نکنید تا مبادا متحمل غبن و آسیب شوید. در ادامه با ما باشید تا دادهها کامل تری را در ارتباط با وکیل خانواده و راه و روش طلاق توافقی با شما در میان بگذاریم.


در این نوشته در آغاز در ارتباط با وکیل خانواده و وظیفه و کاربرد هایی که دارد بیان به میان می آوریم و بعد از آن شروط مرتبط به طلاق توافقی را بررسی کرده و سؤالاتی که در این زمینه وجود دارد را پاسخ خواهیم داد.


وکیل خانواده کیست و چه تعریفی دارد؟


به وکیلی که در زمینه بررسی به دعاوی خانوادگی توانایی خبرت و پیشینه باشد، وکیل خانواده بیان می شود. برای مثال می توان گفت اگر یک وکیل در سوابقش حجم زیادی از پرونده های مرتبط به طلاق، مهریه، نفقه، حضانت و باشد، آن وکیل را می توان یک وکیل خانواده نامید.


دلیل اینکه به پیشینه عقیده کردیم این است که در حقوق ایران از منظر دانشگاهی اصلا وکیل تخصصی نداریم و تمامی وکلا بایست دستکم توانایی گواهینامه لیسانس حقوق باشند. پس با این حساب از عقیده دانشگاهی اصلا تفاوتی میان وکلا وجود ندارد. اگرچه این کار تا مقطع لیسانس صدق می کند.


بنابر آن چه بیان شد، عاملی که مهارت یک وکیل را نشان می دهد می تواند خبرت و پیشینه کاری او باشد. وکلا اصولاً اولویت می دهند در یک محدوده ی معین فعالیت داشته و بینش و بینش و در پیرو آن خبرت و پیشینه خود را همچنبن در همان زمینه توسعه دهند. پس یک وکیل خانواده عملاً حق فعالیت در سایر زمینه ها را دارد، اما در زمینه خود حتما توانایی تجارب بیش تر بوده و می تواند تخصصی تر عمل کند.


اگرچه در پایان بایست گفت وکیل خانوادگی همچنبن در بیان حقوقی وجود دارد و به فردی بیان می شود که از طرف یک خانواده سبب تمامی کار حقوقی آن ها تعیین شده است. این وکلا دیگر در یک زمینه معین فعالیت نمی کنند؛ بلکه در تمامی دعاوی حقوقی آن خانواده اعم از موضوعات خانوادگی، شرکت ها و سرمایه گذاری ها، مهاجرت، ارثیه و هر مساله دیگری، به عنوان وکیل آن ها انتخاب شده و درواقع از طرف اعضا خانواده نمایندگی دارند تا به بررسی کار بپردازند.


بهترین وکیل خانواده در تهران چه ویژگی هایی دارد؟


یک وکیل خانواده عالی بایست توانایی صفت مختلفی باشد تا بتوان به او اطمینان کرد و برای اجرا کارهای حقوقی به او نمایندگی داد. ما در اینجا چندی از این ویژگی ها را برای شما برمی شماریم تا به شما در پیدا کردن یک وکیل خبره کمک کنیم:


بینش و خبرت: یک وکیل خانواده عالی بایست از عقیده علمی کاملاً ساخته باشد و در رده های فوقانی قرار داشته باشد. اگرچه حتما تنها داشتن اسناد علمی بالا با اهمیت نیست. به بیان دیگر منظور از بینش بیش تر همان بینش عملی و نظری است که شاید بتوان از آن با عنوان خبرت یاد کرد.


پیش روگیری انصاف در عمل: وکیل خانواده عالی بایست فردی دادمند باشد. فردی که توانایی حسن پیشینه بوده و از پرونده های قبلی او همچنبن این مساله که پیش روگیری عدالت برای او اصل است، برآید.


خبرت قوی: به طور قطع یک وکیل خانواده عالی توانایی پیشینه  روشنی همچنبن خواهد بود. هر چند که اصلا وکیلی وظیفه نیست از کامیابی در پرونده های قبلی اش برای شما بگوید، اما شاید شما بتوانید با جست و جو، کامیابی یا فقدان کامیابی او را در پرونده های قبلی اش بررسی کرده و بهترین وکیل خانواده در تهران را انتخاب کنید.


وکیل خانواده در تهران چه وظایفی دارد؟


پیش تر هم بیان کردیم که شما عالی است کار حقوقی خود را حتما با مشاوره یک وکیل خانواده اجرا دهید تا بتوانید از همه ی حق و حقوق خود آگاه بوده و بهترین تصمیمات را گرفتن کنید. از جمله وظایفی که برای یک وکیل خانواده عالی می توان در عقیده گرفت عبارتند از:


علیرغم داشتن وکیل خانواده خواهان یا خوانده دیگر نیازی به حضور در ماخذها قضایی نخواهند داشت. خیلی از مواقع هر یک از دوجانب دعوی به هر دلیلی علاقه ای به حضور در دادگاه و یا دیگر ماخذها قضایی ندارند که در این شروط وکیل می تواند به نمایندگی در محاکم و مراحل طلاق توافقی دادرسی حضور پیدا کند و بررسی های ضروری را اجرا دهد.


از دیگر وظیفه وکیل خانواده می توان گفت، گرفتن نمایندگی جهت کار خرید و فروش اموال منقول و غیرمنقول، یا شرکت در جلسات با اهمیت شرکت جهت مزایده یا سرمایه گذاری به نمایندگی از شخص اصیل است.


فردی که به عنوان وکیل خانواده منتخب می شود واجب است در تمامی کار و پرسش ها حقوقی افراد را مشاوره دهد و در خلال پیدایی هر شیوه مشکل نمایندگی را در کار کیفری، دعاوی خانوادگی و حقوقی و.. بر عهده گیرد.


حال بررسی طلاق توافقی در کرج را با مطرح کردن دو سال زیر و پاسخ دادن به آن ها شروع می کنیم.


طلاق توافقی در کرج


برای طلاق توافقی در کرج پس از اعطای نمایندگی به وکلای ما تا اتمام مراحل طلاق توافقی حدود ۴ تا ۱۰ روز وقت می برد که به فرم کاملاً غیر حضوری اجرا می شود که در این به ویژه با توجه به شروط معین می توانید با استفاده از وکلای متخصص مؤسسه حقوقی تهران مدافع در کمترین وقت و با کمترین هزینه عمل نمائید.


وقت تقریبی طلاق توافقی


این وقت اگر توسط وکیل متخصص خانواده اجرا شود ۴روز الی یک ۱۰ روز است، اما با توجه به فقدان آگاهی زوجین محتمل است چندین ماه زمان ببرد.

فقدان حضور زوج در دفترخانه جهت امضاء دفتر طلاق بعد از اصدار گواهی فقدان امکان سازش تبعاتی دارد؛ در فرم فقدان حضور زوج امکان اجرای صیغه وجود نداشته و برای خودداری از این شیوه موارد عالی است با اعطای نمایندگی به وکیل تمامی اقدامات فرم گیرد، در فرم فقدان عزل وکیل با همان وکالتنامه امضا شده و وکیل با داشتن حق اجرای صیغه می تواند طلاق توافقی را اجرا نماید.

بهترین وکیل خانواده در تهران چه وظایفی دارد؟


جهت اجرا کار طلاق توافقی در شهر کرج و برای تسریع در اجرا کار طلاق توافقی بدون حضور در جلسات مشاوره موسسه حقوقی تهران مدافع با حضور دو وکیل خبره در پرونده شما ظرف ۱۰ روز همه ی کارها را اجرا داده و شناسنامه را همراه با مهر طلاق تحویلتان می دهد و به اصلا عنوان نیازی به حضور شما در جلسات بررسی نیست.

آن چه در این جا بدان پرداختیم معارفه وکیل خانواده بود. فردی که با توجه به پیشینه کاری که دارد می تواند در اموری نظیر طلاق و مهریه یا نفقه و اموری دیگر از همین قبیل به شما مشاوره داده و شما را از تمامی حقوقی که دارید آگاه کند. یادتان باشد شما قبل از اجرا هر شیوه کار حقوقی آغاز وکیلی مناسب و شایسته گرفتن کنید و با توجه به راهنمایی های او تصمیم گیری کنید. این شیوه حتما موفق خواهید بود و حقوق شما همچنبن پایمال نخواهد شد.


سؤالات متداول در زمینه وکیل خانواده


    آیا فردی، توانایی مدرکی با این عنوان هست؟


خیر. همانطور که بیان شد وکلا از عقیده گواهینامه تفاوتی با هم ندارند و بر اصل پیشینه و خبرت ای که دارند در یک زمینه متخصص خواهند شد. حال بر همین اصل وکیلی که در زمینه اموری هم چون طلاق، مهریه، نفقه و خبرت کاری بیش تری داشته باشد، می تواند وکیل خانواده باشد. اگرچه همانطور که گفتیم به وکیلی که برای یک خانوده گرفتن شده و تمامی کار حقوقی آن ها بر عهده او هست را وکیل خانواده می گویند.


    چطور می توان شماره وکیل خانواده عالی را پیدا کرد؟


با جست و جو در اینترنت و چنین بررسی از کانونها مشاوره. اگرچه یکی دیگر از راه هایی که می تواند به شما کمک کند تا بهترین وکیل خانواده را بتوانید برای خود داشته باشید، مشاوره با دیگر افراد و استفاده از خبرت ی آن ها در این زمینه خواهد بود. پیشنهاد ما این است که با مراجعین یک وکیل حتما مشاوره کنید و حد رضایت آن ها را همچنبن ارزیابی کنید.

    آیا برای طلاق توافقی ضروری است در جلسات حضور پیدا کرد؟


اگر شما یک وکیل خانواده گرفتن کنید او به نمایندگی از شما تمامی کار را اجرا می دهد و دیگر نیازی به حضور شما نخواهد بود.


    چقدر وقت می برد تا طلاق توافقی اجرا گیرد؟


بعد از گرفتن وکیل خانواده بین ۴ تا ۱۰ روز طلاق اجرا خواهد شد. ولی بدون مشاوره و به کاری گیری یک وکیل خبره، این کار می تواند تا اینکه چندین ماه به زمان کشد. ضمن این که محتمل است هر شخص در این زمینه حقوقی داشته باشد که بدون مشاوره با وکیل آن حقوق پایمال شده و نادیده گرفته شوند.